Mittbacken Jonas Olsson

Jonas Olsson är mittbacken, född och uppvuxen i Landskrona, som tog det stora klivet ut i världen till den nederländska klubben NEC Nijmegen och engelska West Bromwich Albion för att slutligen värvas hem igen av Djurgårdens IF i mars 2017. Som ung startade han upp sin karriär i Landskrona BoIS 2003 där han snabbt avancerade och blev lagkapten 2005. Samma år såldes han till Holland där han stannade i tre år och spelade 93 ligamatcher. 2008 gick han vidare till West Bromwich och blev kvar till Djurgårdens prestigevärvning.

Bytt tränare ofta

Olsson debuterade i det svenska landslaget 2010 och blev två år senare uttagen till Sveriges trupp i fotbolls-EM i Polen och Ukraina. Sedan återkomsten till allsvenskan spelar han i samma klubb som Kim Källström och det dröjde inte länge innan stjärnorna rök ihop. Orsaken var någon småsak och det faktum att båda är vinnarskallar gjorde väl också sitt till. Som West Bromwich-spelare har han blivit vän med en av dess främsta supportrar; den legendariske engelske gitarristen Eric Clapton. Clapton har alltid varit en stor supporter till WBA och bekantskapen med Jonas började under en av hans spelningar i Stockholm. West Bromwich har haft en stormig tid bakom sig med väldigt många tränarbyten så att byta klubb blev en positiv förändring.

Framtiden ser ljus ut

Efter så mycket aktivitet blir kan man ju verkligen bli sömnig och sköna sängar finns det gott om på sleepo.se, som har ett stort sortiment att välja bland. Den enda smolken i bägaren för Jonas Olsson är de många skadorna som förmodligen leder till operation om han ska kunna avsluta sina år som spelare skadefri. Privat beskriver Jonas sig som en känslomänniska som är mycket flexibel i sitt mindset och alltid försöker se möjligheter i olika situationer. Familjen betyder allt; fru och dotter på 2,5 år finns ständigt i bakgrunden och i bakhuvudet på Jonas. På senaste tid har han dock fått positiva besked från läkarna och hoppas nu verkligen att skadornas tid äntligen är över.